Sunday, August 12, 2012

Norveç Çalışma İznim çıktı! Ama nasıl!


Geçen Pazartesi günü çok garip bir şekilde Norveç çalışma iznimi aldım. Çok garip dedim ama okuyunca sizde kesin aynısını düşüneceksiniz. Önceki Cumagünü bizim arkadaşlardan birini vizesi çıktı ki zaten kendisi benden 2 saat önce başvurmuştu vizeye. Bende bu durumda benim vizemin pazartei en geç Salı çıkacağını tahmin ediyordum. Neyse Pazartesi günü benim yakın sınıf arkadaşlarımdan birinden bir email aldım, Onur senin Norveç vizem çıkmış haerin olsun diye. ne alaka sen nereden biliyorsun diye cevap yazamadan, başka bir mailde kendisiyle Norveç göçmen bürosu (UDİ) arasında geçen mailleri bana iletmiş. Bir baktım ilk gelen mailde arkadaşa sadece vizeni çıktı konsolosluğa gönderildi diye bilgi mesajı gelio. Sonra bizimki ne vizesi diye sorunca da detaylı olarak Onur A. Teke’nin norveç çalışma izni diye cevap atıyorlar. Bizim ki ”ama ben Onur değilim ki, ben onun arkadaşıyım ama benim mailimi nasıl buldunuz” diye cevaplayınca, bu seferde ”O zaman lütfen bu mailin ona ulaşmasını sağlayınız” diye bir cevapla karşılaşıyor ve oda mailleri bana yolluyor.  Hatta beni arıyor ama ben şirkette olduğumdan açamadığımdan Anna’yı aramış böyle böyle oldu diye anlatmış.
Bu arada da konsoluşluk bana bir bilgilendirme mesajı atıyor, vizemin çıktığına dair. Ben de hemen konsolosluğa mail attım ve durumu anlatıp, sebebini sordum. Onlarda ”bir bilgileri olmadığını, konuyu UDİ ile konuşmamın daha iyi olacağını” söylediler. Sonra tahmin edeceğiniz gibi UDİ’de ki bizim arkadaşa mail atan adama mail attım. Onun cevabı ise çok garipti. Oda bana mail atacağı sırada attığı mailin iki kez hata verdiğini ve sonrasında üçüncü kez denediğinde isen edense benim arkadaşa gittiğini söyledi. BU durumun benim açımdan bir sorup yaratıp yaratmadığını sorup. özür diledi. Hatta arkadaşımın mailinin kendisinin mail veritabanında olmadığını, ve kendisinin mailini daha önce hiç görmediğinide söyledi. Olay bu şekilde işte. Epey garip bir durum. Aklıma gelen bir çözüm, KTH’nun veritabanında bir problem oluştuğu ve mailin benim yerime bizim arkadaşa gittiği ama böyle birşey olma ihtimali var mı bilmiyorum. Bir de tabi şanslıyım ki, benim yakın arkadaşıma gitti mail. Ya başkasına gitseydi ve oda silseydi emaili. Bu durumda şu an ben hala paniklemiş bir halde vize bekliyor olacaktım.
Sonunda vizem çıktı ve Norveç’e varınca polise gidip oradan alacakmışım vizemi. Sanırım İsveç’ten Norveç’e girişte pasaport kontrolü olmadığından dolayı bu şekilde olacak.

5 Yorum:

  1. Hayirli olsun,Basarilar dilerim.ben de Letonya rigada yasiyorum,esim ve oglumla Norvece tasinmayi dusunuyorum.Size sormak istedigim,Norvecceniz varmi?Norvecte calisabilmek icin yuzde yuz norvecce sartmi?

    ReplyDelete
  2. Merhaba,

    Ben norvecce biliyorum diyemem ama isveccem sayesinde Norveclilerle konusabilmekteyim. Burada calismak icin Norvecce bilmenin sart oldugunu sanmiyorum, cunku gecenlerde yeni tasnan komsular sadece ispanyolca konusabiliyorlardi. Yani NOrvecce bilmeden burada yasanilabilir.

    ReplyDelete
  3. Selam dostum. diğer forumundanda seni devamlı takip ediyorum. Şu anda Enka inşaat bünyesinde kosova da çalışıyorum. normalde ailem izmir de . Mali sıkıntılar ve banka borçları sebebiyle otel müdürlüğü işimi bırakıp buralara geldim. Artık türkiyede yaşamak istemiyorum. Norveç e yerleşip daha sonra ailemide oraya taşımak istiyorum. sana sormak istediğim konular var. güncel bi e-mail adresin varsa alabilirmiyim?

    ReplyDelete
  4. vay be masallah norvecte de bile turkler varmis ha bilmiyormusumdur...
    Stavangerden Selamlar :))

    ReplyDelete
  5. Merhaba Radyoloji teknsyeniyim, aynı zamanda su ürünleri mühendisiyim, yaklaşık 1 yıldır norveçe gitmek için nav.no dan uğraşım var, fakat başvurduğum tüm ilanlardan ret cevabı alıyorum,başka bir yol varmı veya bana bir yol gösterbilirmisinz?

    ReplyDelete